Limitările adezivului de lipire a panourilor

Limitările adezivului de lipire a panourilor

  • Ori de cate ori nu este posibil sau nu se dorește un proces de sudare complet, pentru a se potrivi unei parți nestructurale la o masina, se poate folosi cu usurința procesul de lipire piese 3M™.

    Cand recomandările producătorului sunt urmate, acest produs poate fi folosit pentru lipirea fețelor de usă, plafon, aripa spate sau portbagaj.Adezivul pentru lipire piese 3M™ este destinat să asigure o rezistență aditională suplimentară pieselor exterioare de inlocuit asigurand in acelasi timp și protecție anticorozivă.Acesta asigură garanție pe viață impotriva coroziunii cand este folosit conform specificațiilor 3M.

    Produsul 3M™Adeziv pentru lipire piese nu este destinat lipirii componentelor de structură cum ar fi stalpi de rezistență sau lonjeroane.Dacă există dubii cu privire la caracterul structural al unei anumite componente, atunci acea componentă ar trebui sudată.Pentru reparații pe baza structurala luați in considerare să folosiți 3M™ Adeziv Structural cu Rezistentă la Impact.

3M Procesul de Reparatie cu Adeziv pentru lipire panouri


  • Pasul 1

    Pasul 1

    Îndepărtați toată vopseaua, rugina și contaminanții de pe suprafața ce urmează a fi lipită folosind 3M™ Roloc™ Bristle sau discul Clean and Strip.
  • Pasul 2

    Pasul 2

    Indreptați metalul, fixați piesa pe poziție si verificați alinierea potrivită.
  • Pasul 3

    Pasul 3

    Curățați toate zonele ce urmează a fi lipite cu 3M™ Curatitor adezivi de uz general.
  • Pasul 4

    Pasul 4

    Fixați tubul de adeziv in pistolul aplicator, deschideți si egalizați materialul din cartuș extrudand suficient material astfel incat să vă asigurati că ambele părți componente A și B sunt vizibile.Atașați varful de mixare 3M pe cartuș si blocați-l cu inelul de fixare primit cu cartușul.Extrudați o cantitate mică de material prin varful de mixare.
  • Pasul 5

    Pasul 5

    Aplicați un cordon de adeziv pe toate zonele ce urmează a fi lipite(toate suprafețele cu metal expus).

    Adezivul de lipire a pieselor are inhibitori de coroziune si asigura adeziune excelentă la materiale precum aluminiu,SMC, fibra de carbon (FRP),oțel si altele...

  • Nivelați adezivul (folosind o țipla de plastic sau o pensulă) pentru a cladi un strat care sa asigure protecția anticorozivă.

    Pasul 6

    Nivelați adezivul (folosind o țipla de plastic sau o pensulă) pentru a cladi un strat care sa asigure protecția anticorozivă.
  • Pasul 7

    Pasul 7

    Aplicați un cordon suplimentar de adeziv fie pe piesa de inlocuit fie pe structura interioara (caroserie).
  • Pasul 8

    Pasul 8

    Aplicați 3M™ 50410 Antifon Sudabil pe toate zonele ce urmează a fi sudate.
  • Pasul 9

    Pasul 9

    Fixați panoul in poziția dorită.
  • Pasul 10

    Pasul 10

    Nivelați adezivul ieșit in exterior pentru a sigila marginile pieselor lipite.
  • Pasul 11

    Pasul 11

    Sudați zonele adecvate.Puteți suda imediat ce piesele au fost fixate cu cleștii blocatori.
  • Pasul 12

    Pulverizați in cavitățile interioare si in orice zonă sudată 3M™ 08901/08911 sau 08909/08919 Ceară de cavități maro sau transparentă.
  • Pasul 13

    Pasul 13

    Cleștii blocatori pot fi indepărtați după 4 ore la 23⁰C. Dacă există tensiune intre piese acestea trebuie să rămană fixate mai mult timp.Timpul de uscare poate fi accelerat aplicand căldură (nu depășiți 120⁰C pentru 45 minute).Permiteți 24 de ore pentru uscare inainte de a returna vehiculul in service.

IRSA - 3M™ Adeziv Structural Rezistent la Impact


Oricand aveți nevoie să folosiți un adeziv structural pentru aplicații de lipire, IRSA PN07333 este produsul alegerii dumneavoastră.Cativa producători auto (OEM) il specifica pentru absorbtia energiei forțelor de coliziune, acest adeziv putand fi folositde asemeni pe piesele structurale.Asigură adeziune excelentă la otel usor și de înaltă rezistențăprecum și la piesele din aluminiu.
  • Pasul 1

    Pasul 1

    Curățați zona folosind 3M™VHB Curațitor de suprafață sau 3M™ Curățitpr general de adezivi 08984 impreună cu o lavetă de degresat 3M™ 34567 sau o lavetă de microfibră.
  • Pasul 2

    Pasul 2

    Îndepărtați toată rugina,primerul si vopseaua de pe zona ce urmează a fi lipită,sudată sau nituită folosind discul de polizat 3M ROLOC™ granulatie P80/Scotch-Brite banda continua sau disc de condiționare a suprafeței, doar pentru a curăța.

    Lipiți doar pe suprafețe curate, fără rugina, cu metal curat.

  • Pasul 3

    Pasul 3

    Îndepărtarea panoului de pe vehicul.

    • Toate zonele cu sudură MIG trebuie protejate cu 3M™Antifon sudabil (PN 50410) conform specificațiilor de pe tub.
    • Adezivul nu trebuie aplicat pe zonele unde se va folosi sudura MIG.
    • Zonele unde se foloseste sudura in puncte (STRSW) ar trebui acoperitecu 3M™ Adeziv Structural Rezistent la Impact (PN07333).Antifonul sudabil nu trebuie aplicat pe aceste zone.
  • Pasul 4

    Pasul 4

    Fixați tubul de adeziv in pistolul aplicator, deschideți si egalizați materialul din cartuș extrudand suficient material astfel incat să vă asigurati că ambele părți componente A și B sunt vizibile.Atașați varful de mixare 3M pe cartuș si blocați-l cu inelul de fixare primit cu cartușul.Extrudați o cantitate mică de material prin varful de mixare.
  • Pasul 5

    Pasul 5

    Aplicați un cordon de adeziv pe toata suprafata de metal expus a pieselor ce urmează a fi lipite.Folosind o tipla de plastic sau o pensulă, nivelați adezivul astfel incat acesta sa acopere toate suprafetele cu metal expus.
  • Pasul 6

    Pasul 6

    Aplicați un cordon de adeziv de 3 pana la 6 mm diametru pe una din flanșe, centrați-l pe mijloc (sau cum este specificat in OEM Manualul de reparații auto).Zonele cu flanșe mai late sau cele cu mici decalaje, pot necesita o cantitate mai mare de adeziv.Aplicați un cordon de adeziv suficient de mare care să permită umplerea golurilor astfel incat in momentul fixării pieselor acesta să iasă in exterior, indicand astfel ca imbinarea este complet sigilată.
  • Pasul 7

    Fixați piesele impreună cu orice sistem de fixare rapidă recomandat de OEM .Nivelați adezivul ieșit in exterior pentru a sigila marginile pieselor lipite.
  • Pasul 8

    Pasul 8

    Efectuați sudura in puncte in zonele corespunzatoare in timp ce adezivul nu este uscat. NU FOLOSITI sudura MIG pentru acest adeziv.Fixați niturile sau alte sisteme de fixare in timp ce adezivul nu este uscat, de obicei in maxim 2 ore de la aplicarea adezivului.
     

    • AVERTISMENT: Adezivul poate fi inflamabil.Păstrați orice sudură MIG la minim 50 milimetri fată de adeziv.Ca in cazul oricărei operații de sudură, pastrați extinctorul de flăcări in apropierea dumnevoastră, și fiți alerți la orice prezență de fum sau flăcări.
    • Sudura in puncte prin adezivul neuscat este acceptată.
  • Pasul 9

    Pasul 9

    Pulverizați in cavitățile interioare si in orice zonă sudată 3M™ Ceară de cavități maro sau transparentă.

  • Pasul 10

    Pasul 10

    Dacă piesele sunt doar lipite, cleștii blocatori pot fi inlăturați după 8 ore la 23°C.

      

    • Piesele ar trebui să rămană blocate mai mult timp dacă temperatura este sub 23°C sau dacă există o anumită tensiune intre piese/de-a lungul liniei de lipire.
    • Timpul de uscare poate fi accelerat utilizand căldura(maxim 80°C pentru 30 minute), daca este utilizată in 2 ore de la aplicarea adezivului.
    • La piesele la care se utilizează nituri sau sudura in puncte, cleștii blocatori pot fi inlăturați imediat.
Permiteți 24 de ore la minim 23⁰C inainte de a returna vehiculul in service.